Hulp en advies

FAQ Primagaz
Veelgestelde vragen

Primagaz

Het enige wat u moet doen is een opzegbrief schrijven naar uw huidige leverancier. We raden u aan deze brief aangetekend te versturen.

U kunt ook gebruikmaken van de overstapservice van Primagaz. Primagaz neemt dan contact op met uw oude leverancier en zorgt voor een correcte afhandeling.

Lees meer over het overstappen naar een andere leverancier als particulier of als bedrijf

 
 

Wanneer u gebruik maakt van het geautomatiseerde meetsysteem van Primagaz, dan hoeft u zich geen zorgen meer te maken over het vullen van uw propaantank. U hoeft dus zelf geen gas meer te bestellen. Wij worden immers automatisch op de hoogte gesteld wanneer een levering gewenst is door de informatie die wij ontvangen van het systeem.

Als u denkt dat een levering toch vroeger nodig is, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

 
 

Wij betreuren het verlies van iedere klant. Mogen wij u vragen om ons de reden van uw vertrek te laten weten? Wij willen graag alles in het werk stellen om u als klant tevreden te houden.

Als u toch zeker bent van uw besluit, kunt u een mail sturen naar info@primagaz.nl of een aangetekende brief sturen om uw contract te beëindigen. Vermeld hierbij zeker uw unieke klantnummer en leveringsadres. U kunt deze brief richten aan:

Primagaz Nederland B.V.

Postbus 305

7400 AH Deventer

 
 

Primagaz contacteert u 3 maanden voor de einddatum van uw contract. Op die manier zorgen we ervoor dat u het komende jaar weer van de beste prijs kunt profiteren.

 
 

Nee, als de plaats waar de tank moet worden geplaatst bereikbaar is zonder dat u thuis bent, is dat helemaal prima. Primagaz plaatst de tank zorgvuldig!

Als de tankplaats echter niet bereikbaar is, bijvoorbeeld een afgesloten poort, dan dient u wel aanwezig te zijn om onze collega’s toegang te verlenen.

U kunt op verschillende manieren gas bestellen voor uw propaantank. U kunt uw bestelling zeven dagen per week, 24/7 aan ons doorgeven via:

Daarnaast is er de mogelijkheid om ons telefonisch te bereiken tijdens de kantooruren op het telefoonnummer: 0800 0137.

 
 

Uw klantennummer is een uniek nummer en begint altijd met 'CU' gevolgd door 7 cijfers (bijvoorbeeld CU0123456).

Primagaz streeft, als dochter van SHV Energy, naar een duurzaam beleid

Voor meer informatie over het duurzaamheidsbeleid van SHV Energy en onze resultaten en ambities wereldwijd, verwijzen wij u graag naar de sustainability website van SHV Energy.

 
 

U kan de privacyverklaring van Primagaz hier raadplegen.

 
 

Uw klantennummer staat bovenaan uw factuur.

Uw klantennummer is een uniek nummer en begint altijd met 'CU' gevolgd door 7 cijfers (bijvoorbeeld CU0123456).

Primagaz draagt veiligheid hoog in het vaandel. Als er situaties zijn waarin wij onze klanten snel en efficiënt moeten kunnen bereiken, is het van belang dat we onze klanten op verschillende manieren kunnen bereiken. Daarom vragen we u om zowel uw mobiele nummers, als vaste nummers en e-mailadressen aan ons door te geven.

 
 

Primagaz streeft er naar u zoveel mogelijk middelen aan te reiken zodat u ons altijd kan bereiken:

Wilt u een bestelling plaatsen? Dit kan via MijnPrimagaz

 
 

Alle medewerkers van Primagaz doen hun uiterste best om alles feilloos te laten verlopen. Heeft u toch een klacht? We stellen het op prijs als u deze met ons deelt via ons online klachtenformulier of telefonisch (0800-0137).

Bij Primagaz zien we uw klacht als een mogelijkheid tot verbetering van onze diensten.

 
 

Met MijnPrimagaz biedt Primagaz u een online platform dat volledig in uw behoeften voorziet. Na een eenvoudige registratie kunt u al uw propaangas-gerelateerde zaken online regelen. Van het bekijken van facturen en netto gasprijzen tot het wijzigen van uw persoonlijke gegevens en het plaatsen van een nieuwe gasbestelling.

Op deze manier is Primagaz in staat u als klant altijd en overal van dienst te zijn. Hier kunt u zich registreren of meer lezen over dit platform voor particulieren en bedrijven.

 
 

Jazeker, bij noodgevallen kunt u ons bereiken op: 0800-0137. Wij helpen u zo snel mogelijk verder.

 
 

U kan de algemene voorwaarden van Primagaz hier raadplegen.

Wanneer u contact opneemt met onze Customer Service, dan kan onze medewerker u de algemene voorwaarden ook altijd doorsturen per e-mail.

 
 

Het is niet mogelijk om een contract vroegtijdig te verbreken, tenzij de klant een ernstige tekortkoming van Primagaz kan bewijzen. In dat geval wordt de opzegvergoeding bij vroegtijdige verbreking van het contract als volgt berekend:

De investeringskosten voor Primagaz bij plaatsing van de tank (*) gedeeld door het totaal aantal resterende contractmaanden, vermenigvuldigd met de resterende contractperiode in maanden. Dit bedrag wordt vermeerderd met de huur van de tank en de telemetrie voor de resterende contractperiode in maanden.

De ophaalkosten en leegzuigkosten staan los van de opzeggingsvergoeding en worden altijd in rekening gebracht bij de beëindiging van een contract.

(*) De investeringskosten voor Primagaz per tankgrootte bedragen:

  • 1.000 liter – 1.600 liter tank: € 750
  • 3.000 liter – 5.000 liter tank: € 1.000
  • 8.000 liter tank: € 1.500
  • 9.000 liter tank: € 1.750
  • 13.000 liter tank: € 2.500
  • Voor een tank groter dan 13.000 liter moet de berekening op maat gebeuren.
 
 
De Customer Service van Primagaz streeft ernaar om binnen 24 uur contact met u op te nemen. Het kan zijn dat we op dat moment de beste oplossing nog niet hebben gevonden, maar we informeren u graag over de stappen die we gaan zetten.